Vrste dokumentov in komunikacijskega gradiva, ki jih je treba označiti, so vse vrste dokumentov in komunikacijskega gradiva, ki so povezani z izvajanjem operacije in so namenjeni javnosti, in sicer:
-
tiskana gradiva (npr. poročila za javno objavo, knjižice, brošure, bilteni, plakati, prispevki in oglasi v tiskanih medijih, sporočila za javnost, gradiva z usposabljanj in svetovanj, vabila na dogodke),
-
elektronska gradiva (npr. e-publikacije, predstavitve v PowerPointu, CD-ji, DVD-ji, videoposnetki, gradiva usposabljanj in svetovanj, vabila na dogodke),
-
informativne table, ki vključujejo predstavitve tematskih poti, lokacij ali območij,
-
promocijski material (npr. pisala, majice, darilne vrečke, USB-ključki, izdelki domače in umetnostne obrti, rokodelski izdelki),
-
prispevki po radiu (npr. oglasi, oddaje),
-
prispevki po televiziji (npr. oglasi, oddaje) in
-
dokumenti, ki se nanašajo na upravičence (npr. razpisna dokumentacija javnih razpisov in javnih naročil, pogodbe med upravičenci in izvajalci).
Na vseh zgoraj navedenih gradivih morajo biti vključeni naslednji obvezni elementi:
-
komplet obveznih logotipov (logotip »Skupna kmetijska politika«, emblem Evropske unije z navedbo »Sofinancira Evropska unija«, zastava ali grb Republike Slovenije),
-
V primeru označitve podpore upravljanja LAS in LEADER projektov je v skladu s smernicami Evropske komisije o novi vizualni identiteti za LEADER priporočena uporaba besedne oznake “LEADER” (v primeru označitve LEADER projekta) oziroma besedne oznake “LEADER/CLLD” (v primeru podpore za upravljanje LAS) skupaj s pripadajočim sloganom „Lokalni razvoj, ki ga vodi skupnost“. Z novim pravilnikom je namreč prenehala veljati obveznost uporabe “starega” logotipa LEADER. Pri tem pazite, da vizualno identiteto za LEADER umestite ločeno (stran) od kompleta obveznih logotipov iz pravilnika! In pazite, da je emblem EU večji ali vsaj enako velik od ostalih logotipov oz. vizualne identitete za LEADER!
Obvezni logotipi morajo biti prikazani na vidnem mestu, na primer na naslovnici gradiva ali uvodni strani dokumenta. Njihova velikost in umestitev mora biti primerljiva z drugimi logotipi.
Višina emblema EU mora biti v vseh primerih velika najmanj 1 cm, z izjemo na manjših predmetih, kot so pisala in druge vrste promocijskega materiala, kjer je dovoljena reprodukcija v manjši velikosti, vendar tako da je če vedno čitljiva s prostim očesom.
Če na samem promocijskem materialu (npr. majici, vrečki, USB-ključku) iz kateregakoli razloga ni mogoče označiti vira sofinanciranja, mora biti označitev dodana na embalažo izdelka ali na vizitko, ki je priložena izdelku. Vizitka mora biti del pakiranja in ne sme biti ločena od promocijskega materiala.
Označitev vira sofinanciranja ni potrebna na listah prisotnosti, internih dokumentih upravičenca ali naročilnicah.
Prispevki na radiu:
V tovrstnih prispevkih je treba ustno izpostaviti, da operacijo sofinancirata Evropska unija in Republika Slovenija. Na primer: “Operacijo sofinancirata Evropska unija in Republika Slovenija v okviru Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027.”
Prispevki na televiziji:
V TV prispevku je treba jasno izpostaviti, da je bila operacija ali dejavnost sofinancirana iz sredstev Evropske unije in Republike Slovenije – bodisi s prikazom obveznih logotipov, ki se morajo prikazovati vsaj del časa trajanja vsebine, bodisi ustno z ustrezno izjavo kot na primer: “Operacijo sofinancirata Evropska unija in Republika Slovenija v okviru Strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023–2027.”).
Dodatna priporočila:
Na dokumentih in komunikacijskem gradivu so obvezni naslednji elementi: komplet obveznih logotipov (emblem Evropske unije z navedbo »Sofinancira Evropska unija«, zastava ali grb Republike Slovenije in logotip “Skupna kmetijska politika”), v primeru operacij v okviru intervencije LEADER pa priporočen znak LEADER v skladu s smernicami Evropske komisije (namesto dosedanjega logotipa LEADER).
Primer naslovnice publikacije