Namen in cilji raziskave:

Potencial vinske in gastronomske ponudbe kot oblika dopolnilne dejavnosti turizma na kmetiji še ni bil ustrezno raziskan in valoriziran v kontekstu razvoja vinskega in gastronomskega turizma (s poudarkom na vinsko turističnih cestah), četudi je ta potencial zaznan in v strateško-razvojnih dokumentih že prepoznan. S projektom zato želimo okrepiti prisotnost in povečati konkurenčnost turističnih kmetij v kontekstu razvoja vinskega in gastronomskega turizma v Sloveniji. Projekt po eni strani prispeva k razvoju znanosti in stroke (zapolnjevanje vrzeli v znanju), po drugi strani pa zlasti na osnovi izvedenih analiz stanja in potreb nosilcev kmetijskih dejavnosti predlaga konkretne strateške ukrepe za spodbujanje povezovanja, dviga kompetenc, izboljšanja trženja in valorizacije neizkoriščenih virov, kar je tudi podlaga za sprejem ustreznih podpornih ukrepov.

Cilji:

  • prepoznati in analizirati dediščinski in tržni potencial vinskega in gastronomskega turizma kot generatorja celostnega razvoja turističnih kmetij, prispevka k razvoju turizma in posledično zagotavljanju trajnostnega razvoja slovenskega podeželja,
  • prepoznati in opredeliti vrzeli v ponudbi, s poudarkom na področju razvoja vinskega in gastronomskega turizma na turističnih kmetijah in vinsko turističnih cestah,
  • prepoznati in analizirati ovire in potrebe nosilcev kmetijskih dopolnilnih dejavnosti za učinkovitejši prodor na turistični trg, povečanje prepoznavnosti in razvoj novih pristopov pri organiziranju in promociji,
  • analizirati potrebe po izobraževanju (vrstah/načinih in vsebinah) za dvig učinkovitosti prenosa znanj in podati konkretne predloge področij izobraževanja in usposabljanja,
  • prepoznati in ustrezno predstaviti (promovirati) dobre prakse na področju vinskega in gastronomskega turizma, kot tudi turističnih kmetij
  • pripraviti predlog ukrepov v podporo skladnejšemu razvoju podeželja, usmerjenega v vinski in gastronomski turizem
  • izdelati analizo potreb po javnih (sistemskih) podporah turizmu na kmetijah.

Rezultati:

V okviru projekta je bila izvedena obširna analiza stanja turizma na kmetiji in značilnost ponudbe turističnih kmetij ter njihovih potreb na področju vključevanja v turistične programe in storitve. Za namen definiranja tržnega potenciala in vrzeli v obstoječi ponudbi turističnih kmetij so bile izvedene fokusirano (omejeno) tržne raziskave v obliki analize povpraševanja in percepcije obiskovalcev turističnih kmetij o kakovosti in pomanjkljivosti v obstoječi ponudbi (s poudarkom na vinu in hrani) – segmentirano po tipih obiskovalcev glede na njihove temeljne lastnosti in motive. Opredeljen je bil profil obiskovalcev turističnih kmetij. Na podlagi primerov dobrih praks so bili oblikovani predlogi sistemskih ukrepov in izboljšave na področju vinskega in gastronomskega turizma pri nas. Tekom opravljenih analiz in ugotovitev so bile identificirane glavne ovire in izzivi, na osnovi katerih so bili pripravljeni predlogi medresorskih ukrepov (MGRT, MKGP, MIZŠ idr.) za skladnejši razvoj podeželja, usmerjenega v vinski in gastronomski turizem na podeželju oz. na turističnih kmetijah.

 

Kontakt vodilnega partnerja:

  • Ime in priimek kontaktne osebe vodilnega partnerja: Simon Kerma
  • Institucija: Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož
  • Naslov institucije: Obala 11a, 6320 Portorož
  • E-naslov institucije:
  • E-naslov kontaktne osebe vodilnega partnerja:

 

Projektni partnerji:

  • Fakulteta za management, Univerza na Primorskem
  • Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije (UP FAMNIT)
  • Oddelek za geografijo, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani
  • Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede, Univerza v Mariboru

Gradivo: